El projecte ha estat desenvolupat per Morillas Brand Design una de les més prestigioses agències nacionals especialistes en imatge corporativa.a
Per respecte a la feina d’un bon professional cal deixar reposar el resultat per a fer valoracions. El mateix ús inicial i els imputs que es vagin rebent poden fer ajustar algun aspecte per a millorar la comunicació.
El naming, amb la dificultat de trobar una paraula de dues síl·labes sense registrar, sembla que vol respondre a la interpretació fonètica d’UNIM (acció del verb unir), encara que la geminació de les “n”, a part de dotar-lo d’un tret característic, es justifica en els quatre ponts (dos n i la m) que simbolitzen les quatre caixes.
L’isotip de quatre colors (que relacionen els colors corporatius de les quatre caixes) no està format per quatre elements, sinó que només n’hi ha tres, format-se el verd per transparència del blau i el groc. El verd correspon al color de CaixaManlleu, la més petita de les quatre.
El seu aspecte formal, que sembla aglutinar la C de caixa i la U d’Unnim, i que recorda vagament la ranura d’una guardiola, caldrà veure com es presenta en la seva versió a una tinta.
El punt més feble del conjunt és el baseline, que a més està respectuosament allunyat del nom, pel que sembla que amb el temps es podrà suprimir.
Després de veure els recents redissenys de marca de Peugeot i de CiU, sembla que a certs nivells no es posa en dubte la importància de la imatge en les estratègies de comunicació.
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaHola, Francesc. La meva visió des de dins: http://ossul.blogspot.com/2010/02/les-caixes-catalanes-ens-unnim-per-ser.html. Salutacions.
ResponEliminaAqui se tendría que poner un poquito criterio profesional,por que partiendo que la idea no es del todo disparatada, creo desde la parte visual se percibe algo que no cuadra. Pero no creo que el diseñador tenga la culpa, aqui se nota demasiada mano del cliente, creo yo.
ResponEliminaEn fin, siempre se ha dicho que no hay buenas ideas, sino buenos clientes.
muy bueno el aporte francesc.
saludos.
ciao
ah y el de CiU, no lo había visto... La presentación audiovisual que esta en la pagina tiene un serio complejo de esa publicidad argentina de cocacola del año 2002 y me hizo acordar de esa gran idea ..
ResponEliminahttp://www.youtube.com/watch?v=Exgw8cEgpck y http://www.youtube.com/watch?v=TtdrPce2dgU&feature=related
saludos
ciao
Hola Marc,gràcies per l'enllaç i sort en la nova aventura.
ResponEliminaSeguiré atentament l'evolució. Salutacions.
Hola Francesc,
ResponEliminaNo hi entenc. Un cop dit aixó, l'efecte visual d'una persona que no es "entesa en la màteria", referent al color hi trobo que falta vivacitat. Queden els colors com diluits. Referent al simbolisme, res a dir.
Perdoneu el meu agossarament.
Salutacions
Sembla que Caixa Girona es fa enrera.
ResponEliminahttp://www.elpais.com/articulo/economia/Caixa/Girona/descuelga/sorpresa/fusion/cajas/comarcales/catalanas/elpepueco/20100309elpepueco_16/Tes
Unnim no vol dir Units, i realment, altre cop les evidències donen la raó al disseny gràfic (i Naming) que ja alertava de la situació. Els colors de l'isotip també revelen que tot no està encaixat. La comunicació no enganya.
Tres dels Quatre ascensors de la Fusió de Unnim tenen representació a les illes Caiman.
ResponEliminaCaixa Terrassa demanda 2 anys de presó per un client per dir veritats com aquesta.
Youtube (juicio contra Caixa Terrassa)
http://www.youtube.com/watch?v=d57tcTgWV7U