divendres, 9 d’abril del 2010

Logotip WUC, concurs

El passat 23 de març es va donar a conèixer el guanyador del concurs del logotip per la World Urban Campaign, una iniciativa promoguda per ONU HABITAT una organització de la ONU per als assentaments humans i que ajuda als pobres de les zones urbanes.

El concurs ha comptat amb l’aprovació d’ICOGRADA International Council of Graphic Design Associations i la convocatòria ha estat a nivell mundial.

El guanyador (imatge superior) i segon classificat, que podeu trobar a la notícia de la web d’ICOGRADA són els que a judici del jurat han reflectit més els criteris que es demanaven a les bases del concurs.

No es tracta en aquest comentari d’analitzar el concurs, que donaria per un bon debat, sinó que m’interessa fer notar el procés de creació del logotip (de l’imagotip, concretament) de la proposta guanyadora.

Un cop més, podem concloure que el que veiem com una imatge directa i senzilla ve d’una anàlisi anterior més profunda. Si a més hem de combinar-ho amb la tipografia i preveure les aplicacions i usos, un cop més hem de ressaltar el que hi ha al darrera d’una creació de disseny.

Tanmateix, per a ser un concurs d'aquesta magnitud, calia esperar propostes més reeixides.

Com més coneixement tinguem de l’objecte del projecte, millor disseny sortirà. En el camí que estem fent en aquest bloc, no ens cansarem de dir-ho.


a

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada